بيوگرافي محمد كاسبي

بيوگرافي بازيگران

fun2169 2 بيوگرافي محمد كاسبي

 

نام و نام خانوادگي محمد كاسبي
تولد   ۴ خرداد ۱۳۳۰  – تهران
زمينه فعاليت      بازيگر
والدين   مراد كاسبي
مليت       ايران
همسر زهرا اردستاني

 

، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ شمسي در كوچه آبشار خيابان ري تهران متولد شد، دوران كودكي، نوجواني و جواني خود را در محله نازي‌آباد تهران گذراند و تحصيلات خود را در دبستان رازي، دبيرستان الهي، فاتح، و رستاخيز به اتمام رساند.

محمد كاسبي (زاده ۱۳۳۰ در تهران) بازيگر ايراني است.

زندگي‌نامه محمد كاسبي
 محمد كاسبي، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ شمسي در كوچه آبشار خيابان ري تهران متولد شد، دوران كودكي، نوجواني و جواني خود را در محله نازي‌آباد تهران گذراند و تحصيلات خود را در دبستان رازي، دبيرستان الهي، فاتح، و رستاخيز به اتمام رساند و مدرك ديپلم را در سال ۱۳۵۰ اخذ كرد.

محمد كاسبي از سيزده سالگي در كاخ جنوبي جوانان در ميدان راه آهن با گروه تئاتر فعاليت تئاتر تقريباً نيمه حرفه‌اي خود را آغاز كرد و از سال ۱۳۵۰ همكاري و بازيگري در اداره تئاتر تهران را شروع نمود.

او در كنكور سال ۱۳۵۰ شركت كرد و در رشته پزشكي قبول شد اما به جهت علاقه به تحصيل تئاتر در دانشكده هنرهاي زيبا، از پزشكي صرف نظر كرده و در سال ۱۳۵۱ به سربازي رفت.

در سال ۱۳۵۳ پس از برگشتن از سربازي دوباره در كنكور شركت كرد و در رشته بازيگري و كارگرداني سينما و تئاتر قبول شد و به دانشكده هنرهاي دراماتيك راه يافت.

محمد كاسبي پيش از تحصيل و در حين آن در دانشكده دراماتيك به دوبلوري پرداخت. او در دوران دانشكده نمايشنامه‌هاي زيادي از جمله «يك نمايش طولاني» به كارگرداني جعفر والي، نمايش «مدا» به كارگرداني منيژه معامدي، نمايش «مهتابي براي محرومين» به كارگرداني شهناز جابري زاده، نمايشنامه «مترسك‌ها در شب»، «كارول»، «مسافران»، «در مه بخوان»، «بهترين باباي دنيا»، «عنكبوت» و… را بازي كرد. محمد كاسبي سال آخر دانشكده هنرهاي دراماتيك بود كه انقلاب به پيروزي رسيد، با پيروزي انقلاب وي به مدت ۲ سال مسئول واحد نمايش راديو بود و همزمان گويندگي در راديو را نيز انجام مي‌داد.

بعد از انقلاب اولين نمايشنامه‌اي كه به روي صحنه تئاتر رفت كار گروه دانشجويان دانشكده دراماتيك بود كه محمد كاسبي نيز عضو اين گروه بوده و در آن ايفاي نقش كرده است، اين نمايشنامه در فروردين ۱۳۵۸ در تئاتر شهر به روي صحنه تئاتر رفته و نام اين تئاتر «نهضت حروفيه» به نويسندگي شهيد حسين قشقايي و كارگرداني داوود دانشور بود.

محمد كاسبي در اوايل سال ۱۳۵۸ با چندي از دوستان حوزه انديشه و هنر اسلامي را پايه‌گذاري كرد كه بعدها نام اين محل به «حوزه هنري» تغيير نمود، او همچنين مركز هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد را نيز بنيانگذاري كرد. از اواسط سال ۱۳۶۰ كار دوبله، مديريت واحدِ نمايش راديو و مسئوليت مركز هنرهاي نمايشي همه را رها كرد و تمام وقت و تمركز خود را معطوف به حوزه هنري و آغاز فيلم سازي براي حوزه كرد، اولين كار در حوزه هنري فيلم توبه نصوح بود.

محمد كاسبي چندين نمايشنامه هم نوشته است كه از جمله نمايشنامه‌هاي چاپ شده نمايشنامه «زالو» و «بايگاني» را مي‌توان نام برد، نمايشنامه بايگاني علاوه بر اينكه به كارگرداني او به روي صحنه تئاتر شهر رفت در پنجمين جشنواره انتخاب بهترين كتاب دفاع مقدس لوح تقدير اين جشنواره را نيز به دست آورد. او علاوه بر تمامي مسئوليت‌ها چندين فيلمنامه نوشته و كارگرداني كرده است مثل فيلم نامه «شنا در زمستان» كه از جشنواره معلم لوح تقدير را دريافت كرده است و هم چنين فيلم «شته ها» و «قاصد» و چندين فيلمنامه ديگر هم نوشته است كه به تصويب وزارت ارشاد رسيده و اين فيلمنامه‌ها در اختيار بنياد سينمايي فارابي و اداره كل سينماي تجربي وزارت ارشاد قرار گرفته است، نام اين فيلم نامه‌ها «راز سهراب» و فيلم نامه «خانه» مي‌باشد. او تعدادي ديگر فيلم نامه نوشته است كه هرگز آنها را ارائه ننمود.

محمد كاسبي در كنار بازيگري در حوزه هنري به فعاليت‌هاي ديگري نيز مشغول بود.[۱]

  fun2169 بيوگرافي محمد كاسبي

محمد كاسبي از سيزده سالگي با گروه تئاتر فعاليت نيمه حرفه‌اي خود را آغاز كرد

فيلم شناسي محمد كاسبي
سينمايي
* رفقاي خوب (۱۳۹۴)
*  آسمان هشتم (۱۳۸۹)
*  بدون اجازه (۱۳۸۹)
* نطفه شوم (۱۳۸۷)
*  نفوذي (۱۳۸۷)
*  ديوار (۱۳۸۶)
*  نيما يوشيج (۱۳۸۵)
*  عروسك فرنگي (۱۳۸۴)
*   عزيزم من كوك نيستم (۱۳۸۰)
*  مريم مقدس (۱۳۷۹)
* دنياي وارونه (۱۳۷۶)
* كمين (۱۳۷۵)
*  براده‌هاي خورشيد (۱۳۷۴)
*  پدر (۱۳۷۴)
*  دايره سرخ (۱۳۷۴)
*  ماه و خورشيد (۱۳۷۴)
*  حمله به اچ۳ (۱۳۷۳)
* پناهنده (۱۳۷۲)
*  همسفر (۱۳۷۲)
*  بدوك (۱۳۷۰)
*  بحران (۱۳۶۶)
* بايكوت (۱۳۶۴)
* زنگ‌ها (۱۳۶۴)
*  استعاذه (۱۳۶۲)
*  دو چشم بي‌سو (۱۳۶۲)
*  توبه نصوح (۱۳۶۱)
*  مرگ ديگري (۱۳۶۱)

تلويزيوني
*  تا صبح به كارگرداني مجيد جوانمرد و محمد علي آهنگر ۱۳۸۵
* خوش‌ركاب به كارگرداني علي شاه حاتمي
* خوش غيرت به كارگرداني علي شاه حاتمي
* ياور به كارگرداني علي شاه حاتمي
* صاحبدلان به كارگرداني محمدحسين لطيفي
* رعنا به كارگرداني سيد داود ميرباقري ۱۳۶۷–۱۳۶۹
* سه در چهار به كارگرداني مجيد صالحي
* زن بابا به كارگرداني سعيد آقاخاني نوروز ۱۳۸۹
* خوش‌نشين‌ها به كارگرداني سعيد آقاخاني ۱۳۸۹
* سه دونگ، سه دونگ به كارگرداني شاهد احمدلو ۱۳۹۰
*  فراموشي به كارگرداني مهدي سلطاني نوروز ۱۳۹۱
* خوب بد زشت (۱۳۹۳)
* حانيه [۱۳۹]كاري از «سيدجلال دهقاني اشكذري»
*  لطفاً دور نزنيم (۱۳۸۸)

به عنوان كارگردان
*  شنا در زمستان (۱۳۶۸)
*  قاصد (۱۳۶۶)

تصاوير محمد كاسبي
   fun2169 1 بيوگرافي محمد كاسبي

محمد كاسبي

   fun2169 3 بيوگرافي محمد كاسبي

تصاوير محمد كاسبي

   fun2169 4 بيوگرافي محمد كاسبي

عكس محمد كاسبي

بيوگرافي محمد كاسبي

برچسببيوگرافي كامل محمد كاسبي بيوگرافي محمد كاسبي تصاوير محمد كاسبي زندگينامه محمد كاسبي عكس هاي جديد محمد كاسبي عكس هاي محمد كاسبي عكس همسر محمد كاسبي فيلم هاي محمد كاسبي محمد كاسبي همسر محمد كاسبي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.